Hoe werkt het proces?
Is jouw bedrijf klant van Absolu? Heb je iets meegemaakt of gezien waar je graag over wil praten? Is er niemand binnen de organisatie die je in vertrouwen kunt nemen of heeft dit niet geleid tot verandering of oplossing van het probleem? Neem dan contact met mij op. Zie onderstaande stappenplan om te zien hoe het werkt. Daaronder staat een formulier waarmee je online je kunt aanmelden. Ik neem binnen 24 uur contact met je op.
Goed dat je contact opneemt! Jij bepaalt wat er gebeurt, en ik sta naast je.
1. We beginnen (bijna) altijd telefonisch. In dit telefonische gesprek kun je alvast kort delen wat je hebt meegemaakt. Daarna zal ik kort vertellen over mijn rol en wat vertrouwelijkheid inhoudt. Daarna maken we een fysieke afspraak (of een online afspraak als jij dat liever wilt) waarbij ik alle tijd heb om jouw verhaal aan te horen. Mijn nummer staat boven en onderaan deze pagina.
2. Het eerste gesprek vindt plaats op een voor jou veilige plek (liefst offline, maar online kan ook). Tijdens het gesprek maken we officieel kennis. Ik licht nogmaals de kaders van de vertrouwenspersoon toe (jouw rol, mijn rol en het proces) en daarna heb ik tijd om naar jouw verhaal te luisteren. Doorgaans is dit een uur. Aan het eind van het gesprek maken we een vervolgafspraak.
3. Na het eerste gesprek is er een bezinningsfase. Dit is een tijd tussen het eerste en tweede gesprek waarin jij en ik allebei de informatie nog eens de revue laten passeren en mogelijk wat meer onderzoek doen.
4. Bij het tweede gesprek gaan we kort in op de gebeurtenissen en daarna samen kijken naar mogelijke oplossingen. We verkennen alle mogelijkheden en jij beslist wat je uiteindelijk gaat doen. Aan het eind van dit gesprek maken we een derde afspraak om te kijken hoe het met jou gaat en of de oplossing heeft gewerkt. We gaan door totdat de situatie voor jou is afgerond.
Vertrouwelijkheid, tenzij.. alles wat wij bespreken is vertrouwelijk. Dat wil zeggen dat ik niets zonder jouw toestemming deel met anderen. Mocht ik echter tijdens ons gesprek iets horen wat wettelijk verboden is (zie de pagina over integriteit) dan zal ik de vertrouwelijkheid moeten doorbreken. Dat gebeurt alleen als jij daarvan op de hoogte bent.
Hier kun je je direct aanmelden!
Hoe maak ik een melding?
Je kunt mij bellen of een e-mail sturen. Of je komt in contact met mij door het formulier hiernaast (of hieronder op mobiele telefoon) in te vullen.
Wat gebeurt er als ik dit formulier invul?
Zodra ik het formulier heb ontvangen neem ik binnen 24 uur contact met je op. Je kunt zelf aangeven hoe ik je kan benaderen.
Waarom moet ik mijn voornaam, mailadres en telefoonnummer opgeven?
Ik heb je voornaam, je mailadres en je telefoonnummer nodig om jou goed te kunnen ondersteunen en begeleiden.
Wanneer vindt het eerste gesprek plaats?
Nadat we elkaar hebben gesproken, via de mail of telefonisch maken we een afspraak voor een eerste gesprek. Het liefste spreek ik ergens met je af, op een voor jou veilige plek. Maar we kunnen ook online afspreken.
Waar spreken we af?
Als we elkaar gaan zien, dan is dat op een plek waar jij je veilig voelt. Dit kan op het werk, maar is zeker niet noodzakelijk. Het kan ook op een openbare plek bij jou in de buurt. Ik spreek nooit bij jou of bij mij thuis af.
Hoe vaak spreken we elkaar?
Dat hangt helemaal af wanneer jij vindt dat jouw melding voldoende is afgehandeld. Maar gemiddeld drie keer na aanmelding.