top of page

Hoe werkt het proces?

Is jouw bedrijf klant van Absolu? Heb je iets meegemaakt of gezien waar je graag over wil praten? Is er niemand binnen de organisatie die je in vertrouwen kunt nemen of heeft dit niet geleid tot verandering of oplossing van het probleem? Neem dan contact met me op. Zie onderstaande stappenplan om te zien hoe het werkt.

Goed dat je contact opneemt!

1. We beginnen (bijna) altijd telefonisch. In dit telefonische gesprek kun je alvast kort delen wat je hebt meegemaakt. Daarna zal ik kort vertellen over mijn rol en wat vertrouwelijkheid inhoudt. Daarna maken we een fysieke afspraak (of een online afspraak als jij dat liever wilt) waarbij ik alle tijd heb om jouw verhaal aan te horen.

2. Het eerste gesprek vindt plaats op een voor jou veilige plek (liefst offline, maar online kan ook). Tijdens het gesprek maken we officieel kennis. Ik licht nogmaals de kaders van de vertrouwenspersoon toe (jouw rol, mijn rol en het proces) en daarna heb ik tijd om naar jouw verhaal te luisteren. Doorgaans is dit een uur. Aan het eind van het gesprek maken we een vervolgafspraak.

3. Na het eerste gesprek is er een bezinningsfase. Dit is een tijd tussen het eerste en tweede gesprek waarin jij en ik allebei de informatie nog eens de revue laten passeren en mogelijk wat meer onderzoek doen.

4. Bij het tweede gesprek gaan we kort in op de gebeurtenissen en daarna samen kijken naar mogelijke oplossingen. We verkennen alle mogelijkheden en jij beslist wat je uiteindelijk gaat doen. Aan het eind van dit gesprek maken we een derde afspraak om te kijken hoe het met jou gaat en of de oplossing heeft gewerkt. We gaan door totdat de situatie voor jou is afgerond.

​

Vertrouwelijkheid, tenzij.. alles wat wij bespreken is vertrouwelijk. Dat wil zeggen dat ik niets zonder jouw toestemming deel met anderen. Mocht ik echter tijdens ons gesprek iets horen wat wettelijk verboden is (zie de pagina over integriteit) dan zal ik de vertrouwelijkheid moeten doorbreken. Dat gebeurt alleen als jij daarvan op de hoogte bent.

bottom of page